آرتا البرز

ساخت وبلاگ

کشور هلند جز ۲۶ کشور حوزه شینگن است که برای ورود به این کشور باید ویزا هلند ( ویزای شینگن ) را دریافت کرد.

انواع ویزای هلند :

  • ویزای هلند نوع C ( توریستی ) :

مدت زمان دریافت ویزای هلند معمولا بین ۲۰ تا ۱۵ روز پس از ورود به سفارت هلند طول می کشد.حداکثر مدت ویزای هلند ۹۰ روز می باشد.

افرادی که قصد بازدید و گردش در کشور هلند را دارند به ویزای هلند نیاز دارند.

  • ویزای هلند تجاری یا نمایشگاهی :

این ویزا مخصوص ملاقات تجاری ، شرکت در جلسه های کاری ، بازدید از نمایشگاه ها ( وابسته به شغل افراد)و..در کشور هلند قرار داده شده است.

شما با توجه به مدارک شغلی خود و با دریافت دعوتنامه این ویزای هلند را درخواست بدهید.

  • ویزا هلند دیداری ( ملاقات خانواده و بستگان):

این ویزا مخصوص کسانی است که در کشور هلند اقوام یا دوستانی دارند و با دریافت دعوتنامه از سوی آنها می توانند از این ویزا استفاده کنند.

  • ویزای کشور هلند ( ملی):

این ویزا از نوع طولانی مدت است و برای امور تحصیل و کار مورد استفاده قرار میگرید.

  • ویزا برای ورود مجدد به کشور هلند :

این ویزا صرفا برای عبور از خاک هلند به کشور های دیگر صادر می شود.

  • ویزا برای ترانزیت فرودگاهی :

این ویزا فقط برای عوض کردن پرواز و خروج از محدوده شینگن است و مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد.

ویزای هلند توسط آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 279 تاريخ : دوشنبه 11 تير 1397 ساعت: 13:37

در این پست و در چند پست آینده می خواهیم به معرفی کشور فرانسه و حقایقی در مورد آن کشور بیان کنیم.

هدف ما آشنایی با کشور فرانسه است تا کسانی که قصد دارند در تور فرانسه شرکت کنند بهتر این کشور را بشناسند.

 

  1. بر اساس گزارش سازمان جهانگردی در سال ۲۰۱۴، فرانسه محبوب ترین مقصد توریستی جهان است. حدود ۸۳٫۷ میلیون بازدید کننده به فرانسه سفر کرده اند.
  2. فرانسه بزرگترین کشور در اتحادیه اروپا است و به عنوان “شش گوشه” شناخته می شود – با مساحت ۵۵۱۰۰۰ کیلومتر مربع تقریبا یک پنجم از کل منطقه اتحادیه اروپا است
  3. لویی XIX پادشاه فرانسه بود که فقط ۲۰ دقیقه طول کشید، کوتاه ترین زمان حکومت – او در تابستان سال ۱۸۳۰ به تخت فرانسوی رفت و پس از اینکه پدرش چارلز X از بین رفت و ۲۰ دقیقه بعد به نفع برادرزاده خود، دوک بوردو کنار رفت. او این رکورد را با پرنس لوئیس فلیپه که پس از فوت پدرش ترور شد، داد.
  4. Liberté, égalitié, frateité به معنی “آزادی، برابری و برادری) شعار ملی فرانسه است – برای اولین بار در زمان انقلاب (۱۷۸۹-۱۷۹۹) ظاهر شد، و در قانون اساسی ۱۹۴۶ و ۱۹۵۸ نوشته شده است. امروز شما آن را در سکه ها، تمبر پستی و آرم های دولتی که اغلب در کنار “ماریان” است و نماد “پیروزی جمهوری” است، خواهید دید. نظام حقوقی در فرانسه هنوز عمدتا بر اساس اصولی است که در سال ۱۸۰۰ پس از انقلاب در قانون مدنی ناپلئون بناپارت مطرح شد
  5. ارتش فرانسه برای اولین بار در سال ۱۹۱۵ (جنگ جهانی اول) از استقلال استفاده کرد – واژگونی کلمه از واژگان فرانسوی «برای تشکیل صحنه» آمده است. اسلحه و وسایل نقلیه توسط هنرمندان به نام camofleurs رنگ آمیزی شد.
  6. در فرانسه شما می توانید با یک فرد مرده ازدواج کنید – در قانون فرانسه، در موارد استثنایی شما می توانید پس از مرگ ازدواج کنید، تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که مرحوم قصد ازدواج در زمان زنده بودن داشته است. و شما از رئیس جمهور فرانسه دریافت خواهید کرد. آخرین مورد تصویب شده در سال ۲۰۱۷ بود، زمانی که یک همسر یک پلیس همجنسگرا توسط یک جهادیست در شانگهای الیزه در پاریس کشته شد، پس از مرگ، با همسرش ازدواج کرد.
  7. فرانسوی ها تعدادی از اختراعات مشهور دنیا را تولید کرده اند: نیکولاس آپپرت، کنسرو، از ایده استفاده از کوزه های شیشه ای مهر و موم شده در آب جوش برای حفظ غذا در سال ۱۸۰۹ استفاده کرد و استفاده های بعدی از قوطی های قلع ایده بود.  و Alexandre-Ferdinand Godefroy که اولین مومیایی کننده جهان در سال ۱۸۸۸ بود را اختراع کرده بود. برادران مونتگولیف، یوسف و اتین، پیشگامان پرواز هوایی داغ پس از اولین نمایش عمومی در سال ۱۹۷۳ از یک بالون هوای ناشی شده در سال ۱۷۸۳ بودند. واقعیت کمتر شناخته شده این است که بازی محبوب Etch-a-Sketch در دهه ۱۹۵۰ اختراع شد، پس از آنکه آندری کاسانانی، تکنسین برق بریتانیا، یک انتقال شفاف از یک صفحه سوئیچ نور را از بین برد و علامت مدادش را در قسمت پایین آن، نتیجه پودر فلزی متخلص الکتروستاتیک، کشف کرد.
  8. فرانسه اولین کشوری در جهان است که به ممنوعیت سوپر مارکت از دور انداختن یا از بین بردن مواد غذایی به فروش نرفته بود – از ماه فوریه سال ۲۰۱۶، مغازه ها باید اتلاف به بانک های غذا و یا موسسات خیریه اهدا کنند.
  9. حدود یک میلیون فرانسوی در نزدیکی مرز با ایتالیا زندگی می کنند ایتالیایی صحبت می کنند  – هرچند زبان فرانسوی زبان رسمی و زبان اول ۸۸ درصد از جمعیت است، گویش ها و زبان های مختلف بومی محلی مانند آلزاسین، باسک، برتون، کاتالان، اکسیتان و فلمیندها. در مقیاس بزرگتر، فرانسوی دومین زبان مادری در اروپا است، پس از آلمانی و قبل از انگلیسی، و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۵ به دلیل میزان تولد در کشور، شماره شماره یک باشد.
  10. Académie Française با هدف حفظ زبان فرانسوی از سال ۱۶۳۴ تا کنون تلاش کرده است  تا حدودی ناموفق کلمات خارجی مانند وبلاگ، هشتگ، پارکینگ، ایمیل و آخر هفته را ممنوع کند. این گروه توسط یک گروه کوچک از روشنفکران فرانسوی آغاز شده و توسط لوئیس XIII در سال ۱۶۳۵ به رسمیت شناخته شده است.

دریافت ویزا فرنسه توسط آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 339 تاريخ : سه شنبه 1 خرداد 1397 ساعت: 13:58

در پست قبل گزیده ای از تاریخ اتریش بیان شد و در ادامه ما به بررسی اتریش در گذر زمان می پردازیم.

دوره باروک

با پایان دادن به تهدید تركیه، هنر و فرهنگ به سرعت رشد کرد . مجتمع های شگفت انگیز مانند Schloss Schönbrunn (میراث فرهنگی جهانی) یا خانه سالسبورگ ساخته شده اند؛ معماران مانند یوهان فیشر  لوکاس هیلدبراندت، یعقوب پرانداوئر، دانیل گران، پل تروگر، فرانتس آنتون مولبرتچ، بناهای تاریخی استثنایی را ایجاد کردند.

از بیرمویر به جگنستیل (هنر نو)

انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ و ظهور ناپلئون، که حاکم فرانسه بسیاری از سرزمین های اتریش را تضمین کرده بود، یک تهدید بزرگ برای هاسبورگ ها بود. در جریان کنگره وین (۱۸۱۴/۱۵)، با هدف تجدید نقشه سیاسی قاره پس از شکست ناپولن، مارتنیچ، صدراعظم اتریش تلاش کرد تا قدرت اتریش را دوباره متصل کند. در سال ۱۸۴۸، فلسفه انقلاب طبقه متوسط فرانسوی به اتریش رسید، اما بعد از شورش به سرعت جلوگیری شد.

بخش دوم دوره بیدرمیر با رشد شهرنشینی و صنعتی شدن رو به افزایش رفت که منجر به طبقه متوسط جدید شهری شد. مردم شروع به ملاقات دوباره کردند و هنرها گرایش پیدا کردند. هنرمندان این دوره شامل نقاشان مانند فردیناند جرج ولدمولر و فریدریش گورمن، آهنگساز فرانتس شوبرت، و شاعران آدالبرت Stifter، فردیناند ریموند و فرانتس Grillparzer بودند.

قرن بیستم

سرازیر شدن تنش های قومی و محدود ماندن در سیستم های سخت گیرانه از اتحادیه های جنگ های قرن نوزدهم، پادشاهی اتریش و مجارستان یک فاجعه بود . جرقه ضروری ترور تروریست های اتریشی و وارث تخت، فرانتس فردیناند در ژوئن ۱۹۱۴ در سارایوو بود. اعلام جنگ اتریش در برابر صربستان، آغاز جنگ جهانی اول بود..

در ۱۲ مارس ۱۹۳۸، نیروهای آلمانی به اتریش رفتند و این کشور به ریک آلمان تبدیل شد که توسط آدولف هیتلر اداره شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵، اتریش به مدت یک دهه دوباره به مرزهای ۱۹۳۷ بازگشته و توسط متحدان پیروز – ایالات متحده آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان و فرانسه اشغال شد.

قرن بیست و یکم

اتریش همچنین کشور میزبان بسیاری از سازمان های بین المللی (سازمان ملل متحد، اوپک) و همچنین میزبان بسیاری از جلسات کنفرانس و نشست های مهم است. در سال ۱۹۹۵، اتریش عضو اتحادیه اروپا شد.

تور اتریش همراه با آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 357 تاريخ : يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 ساعت: 11:11

عده زیادی هستند که اتریش را برای مسافرت انتخاب می کنند ما بر آن شدیم تا قبل از تور اتریش شما را با گزیده ای از تاریخ اتریش آشنا کنیم.

اتریش همانند بسیاری از کشورهای اروپایی داری پشتوانه تاریخی  است و هنوز هم برخی از عناصر و ویژگی اتریشی را دنبال میکند که در طول قرن ها تغییر نکرده اند از جمله نیروهای محرک از گذشته تا به الان کشور اتریش علاقه فراوان به محبت زیبایی و تربیت و تهذیب بوده است.

دوران گزشته

یک منطقه در  اتریش امروزی، که به دره باران دانوب و دره های آلپ معروف است، از دوران پالئولیت (تا حدود ۸۰۰۰ پیش از میلاد) محل سکنی بوده است. حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد، مردم سلتی از اروپای غربی در آلفای شرقی مستقر شدند. دولت سلتیک، Noricum، در قرن دوم پیش از میلاد در اطراف کارخانه  آهن  منطقه  گسترش پیدا کردند. از قرن هفتم پیش از میلاد، یکی از مهمترین مناطق سکنی که در اطراف هالستات( یک ناحیه معدنی بزرگ تاریخی است)، سلتیک در اتریش امروز است. دوره هالستات، ۷۵۰ تا ۴۵۰ سال پیش از میلاد، بعد از این منطقه نامگذاری شده است.

رومی ها ۲۰۰ سال قبل از میلاد کل منطقه را تحت سلطه قرار دادند. مهمترین حلقه رومی در اتریش، Cauntum (پایتخت استان روم پانونیا در پایین اتریش امروز) که مرکز تأسیسات رومی در کنار دانوب قرار داشت بود.

از Ostarrichi به اتریش

در نیمه دوم قرن دوم میلادی، قبایل مختلف آلمان قلمرو خود را گسترش دادند و اقدامات مخربی را در سرزمین های روم انجام دادند. تا اواسط دهه ۵۰، بایرنها قلمرو بین آلپ شرقی و منطقه وینروالد را کنترل کردند. پادشاه فرانک و در نهایت امپراتور روم مقدس، یک قلمرو را در دره دانوب به نام Ostmark (مارس شرقی) تاسیس کردند. در سال ۹۹۶، Ostmark برای اولین بار به عنوان “Ostarrichi”، پیشگام روشن از واژه آلمانی مدرن “Österreich” نام گرفت.

Babenbergs

بین سال ۹۷۶ و ۱۲۴۶ ، زمانی که لئوپولد ون بابنبرگ مرزبان Ostmark شد، قلمرو اتریش یکی از دارایی های فئودالی بزرگ  از خانواده بابنبرگ بود. این خاندان اولین مقر خود را قبل از حرکت  از منطقه خوش منظره Melk در Pöchla تاسیس کردند در قرن ۱۲th هنری دوم محل اقامت خود را به وین نقل مکان کرد که تا به حال پایتخت کشور است. همچنین در قرن ۱۲th کلیسای جامع سنت استفان تکمیل شد، که یکی از برجسته ترین شاخصه های شهر های این شهر بود و نشانگر اهمیت آن بود.توصیه میشود در طول تور اتریش از این مکان دیدن فرمایید. هنری دوم همچنین  Schottenstift monastaryin وین را تاسیس کرد، در محوطه آن مجسمه اوساخته شده که  تا امروز وجود دارد.

آغاز حکومت هابسبورگ

هاسبورگ ها

حدود ۱۰۰ سال بعد، رودولف I شروع به حکومت در اتریش کرد. مركز قلمرویش، كاخة امپراطوري در وين بود كه امروزه چندين موزه (خزانه داری، موزه سیسي) را فراهم می كند كه پیشینه خوب هابسبورگ ها محسوب میشود

هاسبورگ ها نفوذ و قدرت خود را از طریق اتحاد های استراتژیک تصویب کردند

جنگهای ترکیه

تهدید ترکیه که شامل محاصره های ناموفق وین در سال های ۱۵۲۹ و ۱۶۸۳ بود، باعث شد تا لهستان، ونیز و روسیه برای شکست ترکها به امپراطور هابسبورگ ملحق شوند. در اواخر دهه ۱۶۹۰، فرماندهی نیروهای امپریالیستی به شاهزاده یوجین ساویو سپرده شد. تحت رهبری او، نیروهای هابسبرگ تماما جز یک بخش کوچک مجارستان را تا سال ۱۶۹۹ کنترل کرد.

 

تور اتریش همراه با آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 298 تاريخ : جمعه 3 فروردين 1397 ساعت: 16:59

در این پست می خواهیم به معرفی مشاهیر اتریش بپردازیم تا افرادی که قصد سفر به اتریش و همراهی ما در تور اتریش را دارند بیشتر با فرهنگ و انسان های بزرگ این کشور آشنا شوند.

مردان و زنان اتریشی در قرن های مختلف نام خود را در زمینه های مختلف مثل سیاست ، هنر ، علم ، ورزش و…به عنوان یکی از بزرگترین ها ثبت کرده اند.

  • Bachmann, Ingeborg

نویسنده ، شاعر و فیلمنامه نویس که به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان آلمانی بعد از سال ۱۹۴۵ شناخنه شده است.

  • Berg, Alban

یکی از بزرگترین آهنگ سازان اتریش که در سال ۱۸۸۵ متولد شد و در سال ۱۹۳۵ درگذشت.

  • Handke, Peter

نمایشنامه نویس اتریشی، رماننویس، شاعر و مقاله نویس ، یکی از معتبر ترین نویسندگان آلمانی می باشد.

  • Hundertwasser, Friedensreich

یکی از معروف ترین هنرمندان مشهور اتریش بود. آثار هنری او فلسفه خود را نشان می دهد، که براساس یک تعامل هماهنگ بین طبیعت و انسان است.

  • Klimt, Gustav

نقاش اتریشی که به عنوان شخصیت اصلی هنر نیویورک اتریش شناخته می شود.

اینها فقط تعدادی از مشاهیر بی شمار اتریش هستند که شما در طول تور اتریش می توانید با تعداد بیشتری از این مشاهیر و زندگی نامه این بزرگان آشنا شوید.

تور اتریش همراه  با آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 294 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت: 12:28

در این پست می خواهیم به معرفی مشاهیر اتریش بپردازیم تا افرادی که قصد سفر به اتریش و همراهی ما در تور اتریش را دارند بیشتر با فرهنگ و انسان های بزرگ این کشور آشنا شوند.

مردان و زنان اتریشی در قرن های مختلف نام خود را در زمینه های مختلف مثل سیاست ، هنر ، علم ، ورزش و…به عنوان یکی از بزرگترین ها ثبت کرده اند.

  • Bachmann, Ingeborg

نویسنده ، شاعر و فیلمنامه نویس که به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان آلمانی بعد از سال ۱۹۴۵ شناخنه شده است.

  • Berg, Alban

یکی از بزرگترین آهنگ سازان اتریش که در سال ۱۸۸۵ متولد شد و در سال ۱۹۳۵ درگذشت.

  • Handke, Peter

نمایشنامه نویس اتریشی، رماننویس، شاعر و مقاله نویس ، یکی از معتبر ترین نویسندگان آلمانی می باشد.

  • Hundertwasser, Friedensreich

یکی از معروف ترین هنرمندان مشهور اتریش بود. آثار هنری او فلسفه خود را نشان می دهد، که براساس یک تعامل هماهنگ بین طبیعت و انسان است.

  • Klimt, Gustav

نقاش اتریشی که به عنوان شخصیت اصلی هنر نیویورک اتریش شناخته می شود.

اینها فقط تعدادی از مشاهیر بی شمار اتریش هستند که شما در طول تور اتریش می توانید با تعداد بیشتری از این مشاهیر و زندگی نامه این بزرگان آشنا شوید.

تور اتریش همراه  با آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 308 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت: 12:28

در این پست می خواهیم درباره سفر به اتریش و مناسب بودن محیط اتریش برای مسافرت به این کشور صحبت کنیم.

شما برای گشت و گذار در اتریش نیازی به اتومبیل ندارید.شما می توانید با استفاده از قایق ، قطار و اتوبوس از زیبایی های اتریش لذت ببرید.

اتریش زیبایی های خیره کننده ای دارد که در طول تور اتریش می توانید این زیبایی ها را از نزدیک تماشا کنید و لذت ببرید.

استفاده از قطار

در اتریش می توانید از قطار های درون شهری و برون شهری استفاده کنید و شاهد مناظر زیبای شهر های مختلف این کشور زیبا باشید.در پاره ای از مواقع در تعطیلات خانوادگی استفاده از قطار برای بچه های کوچک رایگان می شود.

استفاده از قایق

شما برای گشت و گذار در اتریش می توانید از قایق استفاده کنید. این قایق ها برای سفر های روزانه بین شهر های مختلف از جمله بوداپست استفاده می شوند و برنامه های سرگرم کننده ای در طول تور اتریش برای مسافران فراهم میکنند.

استفاده از اتوبوس

یک راه دیگر برای کشف کردن و لذت بردن از زیبایی های اتریش استفاده از اتوبوس می باشد.در اتریش اتوبوس هایی فراهم می شود که برنامه ریزی های دقیقی برای بازدید مسافران از مناطق زیبای اتریش فراهم می آورد.

تور اتریش همراه با آرتا البرز

آرتا البرز...
ما را در سایت آرتا البرز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرتا artatours بازدید : 285 تاريخ : يکشنبه 6 اسفند 1396 ساعت: 13:31